LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, 14 November 2012

Day 7 and 8

Nothing special today. Just the same ole same ole.

Entri kali ni masih lagi berkisar tentang makanan & menu. Bukan apa Roz cuma nak bagi idea mcmana nak sediakan makanan while on the Plan. Tak semestinye kita kelaparan & starve to death while on the Plan. 

Secara umumnya semasa dalam plan ni diet kita adalah low carbo, high protein & fiber. Low carbo = No Nasi, Mee, Meehoon, Kuetiaw, Yee Mee, Spaghetti, Macaroni, Pie (atau makanan berasaskan tepung), Roti dan apa-apa makanan yg berkanji serta kandungan karbohidrat yg tinggi. Dengan itu ... berhati-hati juga dengan choice of veggie sbb ada sayur yg kandungan carbo agak tinggi & mesti avoid semasa dlm Fasa 1 (Pembakaran). Sayur-sayur seperti kentang, jagung @ yg ada kandungan strach/kanji lebih baik di elakkan. 

Fasa 1 ni fasa yg paling penting sekali sbbmasa ni la kita mengajar, menyuruh badan kita supaya membakar lemak tu. Tanpa carbo, badan kita akan menggunakan/ membakar lemak sebagai tenaga. Sebab tu kita akan kehilangan berat badan paling tidak pun 2,3 kilo dlm sebulan. Melalui bacaan kebanyakkan org loose weight lebih dari 5 kilo untuk 2 minggu pertama ni. Kalau lepas 2 minggu kita masih tak mencapai berat badan yang di idam (atau sekurang-kurangnya tinggal 5 hingga 10 kilo lagi nak mencapai target) maka Fasa 1 ni boleh dilanjutkan. Pada yg very d obese ada yg buat Fasa 1 sampai 3, 6 bulan.

Untuk sarapan pagi & lunch boleh pilih dari menu yg ada sebelum ni. Untuk dinner pulak Akak goreng daging dengan baby kailan bersama button mushroom. 


Tak sabar nak timbang & measure ukur lilit esok. Tunggu ye keputusannye ...

No comments:

Post a Comment