LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

Tuesday, 13 November 2012

Day 4

As Salam .... Good Morning!
(as I'm writting I am already in my 10th day in the program and feeling great! I've already lost abt 2.5kgs)

Tapi geram jugak tengok kat blog org lain yg buat plan ni boleh turun lebih 10kilo dlm 2 minggu yg pertama (Phase 1). hmppphhh! kalau di amati semula most of them memang memunyai berat badan yang amat berlebihan in the start. Mungkin sbb tu kut .... (mode nak menyedapkanhati sendiri) Anyway Roz akan tengok lepas 2 minggu ni timbang semula ada perubahan ke tak. Butttt at least dah turun sikit tu is a good sign :D

Pada yg mengikuti blog ni ... Amacam? Dah mula blum? or ada part yg tak faham pasal plan ni? Kalau nak keterangan lanjut tinggalkan komen di bahagian Comments selepas entri ni. Memang banyak lagi kekurangan blog ni esp on the plan in general. Rujukan blog lain yg di beri tu dah tengok blum? Blog Dzul tu ada details of the plan. Nanti bila agak kelapangan Roz buatkan tab ye on the plan utk memudahkan rujukan.

Ok seperti biasa entri ni on menu Sarapan, Mkn Tenghari, Mkn Malam beserta resepi. Nak memudahkan cara buat perancangan menu (FOOD DIARY) utk seminggu mcm ni :
Link dari Dzul di Saya Nak Kurus

Dengan cara ni senang nak siapkan menu & boleh oleh ikut selera.

Menu hari ni -

BREAKFAST : Tuna salad with seaweed
(Resepi 6)

MAKAN TENGAHARI :
Ikan cencaru sambal, paru goreng, sayur kacang kelisa/botol & bendi

MAKAN MALAM :
Ayam paprik (Resepi 7)
Jangan lupa minum air banyak-banyak ye .... Since plan ni banyak makan protein jd akan mungkin ada masalah nak ke toilet (a.k.a pembuangan) Kalau mengalami masalah ni maknanya kita kurang minum air. Satu lagi cara nak menambah fiber dlm badan supaya senang pembuangan nanti cuba makan sayur-sayuran yg berdaun hijau mcm kailan & juga sayur-sayur yg banyak fiber mcm brocolli, cauliflower


No comments:

Post a Comment